SECȚIUNI FILME

2
COMPETIȚIA INTERNAȚIONALĂ
9 filme
COMPETIȚIA INTERNAȚIONALĂ

DESCRIEREA SECȚIUNII

COMPETIȚIA INTERNAȚIONALĂ


Competiția Internațională pune accentul în acest an pe modalități singulare de percepere și de exprimare a societății contemporane.

Dacă marile provocări ale epocii noastre se caracterizează prin universalitatea lor, mass-media are tendința de a uniformiza experiențele și de a impune un limbaj comun pentru a comunica impresii care rămân însă, în mod iremediabil, unice. Tocmai această tensiune dintre tematici generale și moduri de expresie particulare este firul director al competiției noii ediții. Prin filmele selecționate, Competiția Internațională oferă o panoramă a cinema-ului documentar actual, în ce are el mai ambițios din punct de vedere conceptual și formal, și dovedește faptul că limbajul cinematografic este o materie vie, în perpetuă transformare și reinventare.


Filmele din Competiție sunt, cu trei excepții notabile, filme în care autorul își fixează camera asupra lumii înconjurătoare. Aceasta apare uneori sub trăsăturile unui individ - o femeie solitară, patroana unei cafenele din mijlocul deșertului, în „Strada deșertului nr. 143” (regia Hassen Ferhani), ale unui imigrant nigerian stabilit în Austria, în „Mișcările unui munte din apropiere” (regia Sebastian Brameshuber), sau ale unui bărbat care moare singur și trezește un val de amintiri în consătenii lui, în „Oroslan” (regia Matiaž Ivanišin). Alteori, regizorii trasează legături pertinente între neocolonialismul începutului de secol al XX-lea, precum în „Neliniște fordlandiană” (regia Susana de Sousa Dias), războiul din Vietnam, în „Sezonul nisipului” (regia Phan Thu Hang), sau primele lagăre de concentrare apărute imediat după ce Hitler a ajuns la putere, în „Statut și teren” (regia Ute Adamczewski), și prezenta situație a lumii.


Celelalte trei filme din Competiție sunt narate la persoana întâi, ceea ce nu înseamnă că oferă perspective mai înguste despre societatea contemporană. Experiența personală a cineaștilor mediază și reliefează problematici de prim ordin precum migrația către Europa în „Marea din mijloc” (regia Jean-Marc Chapoulie), depresia, în „Nici să nu vă gândiți că urlu” (regia Frank Beauvais), sau schimbările geopolitice din anii 1970 până astăzi în „Călătoria în jurul lumii când tu erai de vârsta mea” (regia Aya Koretzky).


Sponsor principal: Kaufland
Partener de mobilitate: Autonom
Bilete prin: Eventbook
Partener logistic: DHL
Partener digital: Canopy
Partener de monitorizare: mediaTRUST
Festivalul a fost fondat în 2008 de: Centrul Ceh București

Some of the icons used in our website are from www.flaticon.com