Afișul ediției, realizat de Maria Draghici, după un concept al autoarei și al directorului artistic al festivalului, Andrei Rus, ilustrează caracterul evaziv al țapului ispășitor, reprezentat de orice minoritate, în funcție de contextul social și istoric ce îl produce. În centrul său se află Omul fără o identitate clară în mentalul majorității, în același timp urban și rural - pe scurt, străinul, minoritarul, marginea, periferia și tot ceea ce nu e inclus în acea majoritate. El poate fi asociat, în funcție de context, la fel de bine cu o persoană de etnie romă, cu o persoană homosexuală, cu o persoană săracă sau cu un refugiat sau imigrant.
Fotografia pe baza căreia a fost construit vizualul a fost realizată cu intenția de a documenta performance-ul din 2008, „Cine este Andrei?”, al spreeagenten (Berlin, Germania), coordonat de Susanne Chrudina. Un alt document, mai recent, este suprapus acesteia, cu scopul de a revela o realitate imediată și cât se poate de relevantă pentru stadiul actual al rasismului în România. Rezultatele celor patru sondaje de opinie cuprinse în seria de afișe One World Romania 13 provin din cel mai recent raport al Centrului Național de Combatere a Discriminării, din anul 2018, și indică, pe de-o parte, o ameliorare comparativ cu stadiul rasismului din cercetările precedente, dar, în același timp, și că acesta continuă să marcheze societatea contemporană. |